2013年10月17日 星期四

以基督的生命吸引人Impressing people with Christ



請為我禱告,讓我有足以完成我的任務的屬靈與身體的力量。讓我不只是談論真理,也成為真理。讓我不只被稱呼基督徒,也真的活得像基督。但我不要人們誤以我為模範,因我只不過是模糊的反射基督耶穌的影像,甚願人們不看反射影像,轉而注視實體。基督教不是用某個概念來說服人,卻是邀請人來共享基督的偉大。因此,為我禱告,不掉到以精彩演講吸引人的陷阱。但讓我能學習以謙卑來講道,渴望僅僅以基督他本身來吸引人。--安提阿 的 依格那修  主後35-108

“Please pray for me, that I may have both spiritual and physical strength to perform my duties; that I may not only speak the truth but become the truth; that I may not only be called a Christian, but also live like a Christian. Yet I do not want people to look to me as an example, for at best I can only be a pale reflection of Christ Jesus; let people look away from the reflection and turn to the reality. Christianity is not a matter of persuading people of particular ideas, but of inviting them to share in the greatness of Christ. So pray that I may never fall into the trap of impressing people with clever speech, but instead I may learn to speak with humility, desiring only to impress people with Christ himself.”- Ignatius of Antioch, 35-108 A. D. 

Quote from Dr. Bekker

沒有留言:

張貼留言

《有效的課程引導配搭》

2020/07/16 Stephen 引導或促進facilitate,簡單講,就是使事情變簡單。之前聽某位台灣師大的教授分享,教授的角色,簡單講,就是讓簡單的事情變複雜,這樣就能顯出教授的學問。 課程中的知識,許多人都知道,但如何讓他變簡單? 知識就好像菜市場的菜...